Voorbereidingen op het vertrek

18 september 2013 - Renswoude, Nederland

Hallo,

Hier komt weer een update over alle voorbereidingen voor mijn vertrek naar Gobabis. Ik zal proberen alles ordelijk te schrijven zodat het ook nog te volgen is :)!

Sponsordiner

Dinsdag 3 september stond het sponsordiner gepland. Dolce Vita in Veenendaal had een heerlijk 5-gangenmenu voor ons bereidt wat tegelijk hilarisch was doordat we onverwachts een hele vis op ons bord kregen. Een vis met oog en al :). Nadat wij van de schrik bekomen waren en zelf de vis gefileerd hadden, hebben we lekker gegeten. Met een uitermate lekker tiramisu toetje als afsluiter was het een geslaagde actie! Tijdens die avond hebben we € 480,- opgehaald. Een prachtig bedrag na een gezellig avondje eten! Dit geld is bestemd voor de speeltuin die bij het project gaat komen. Zodra er meer nieuws is over de speeltuin zal ik dat hier vermelden.

Uitzending vanuit de CGK

In de afgelopen weken hebben er gesprekken plaats gevonden over een mogelijke uitzending van mij naar Gobabis. Vorige week donderdag heeft de kerkenraad laten weten dat ik als missionair diaconaal werker uitgezonden kan worden vanuit de CGK in Renswoude. Met deze uitzending staat de kerkenraad mede verantwoordelijk voor mij en het werk dat ik hoop te gaan doen. Vanuit deputaten Zending en Diaconaat krijgen we praktische ondersteuning om de juiste stappen te zetten om alles geregeld te krijgen voor de uitzending.

Dat ik uitgezonden wordt, is voor mij erg goed nieuws en opnieuw een verhoring op mijn gebed! Het is zo goed om mentale steun te ervaren! Het werk dat wacht, kan ik niet alleen en heeft na God ook support van mensen nodig!

Stichting Light for the children NL

Momenteel wordt er ook nog steeds hard gewerkt aan de oprichting van de stichting Light for the children NL. Er worden documenten geschreven, er vinden allerlei vergaderingen plaats en acties worden doorgevoerd.

Ik wist niet dat het allemaal zoveel werk in zich zou hebben dus af en toe moet ik op mijn tong bijten om mijn frustraties  (omdat alles zovéél tijd in beslag neemt) niet te laten gaan. Dat is namelijk niet fair want er wordt hard gewerkt, iedereen doet zijn/haar best en ja, dat het allemaal lang duurt is blijkbaar normaal en daar heb ik mee te dealen. Het voelt ondankbaar om dan te mopperen dus bijt ik maar op mijn tong :).

Een taak waar ik me nu o.a. op moet richten is om sponsors te vinden om mijn levensonderhoud bij elkaar gescharreld te krijgen. Dit is niet mijn sterkste kant maar wel belangrijk. Ik houd het doel maar voor ogen omdat ik met een levensonderhoud kan bijdragen aan de levens van de kinderen in Gobabis en anders niet. Cruciaal dus.

Werkvergunning

Om te kunnen gaan moet ik dus eerst een werkvergunning hebben en die zou er in principe al kunnen zijn. We hebben natuurlijk te maken met Afrika dus dat het langer duurt dan gezegd is, was ook wat ik had verwacht. Toch begin ik nu wel erg uit te kijken naar het verlossende mailtje met bijlage! De werkvergunning is namelijk weer een stap dichter bij het visum en dat is het document wat ik nodig heb om in Namibië binnen te komen en daar te blijven!

Website

Momenteel zijn we bezig met het ontwikkelen van een website voor de stichting Light for the children NL. Ik kan niet wachten totdat de website de lucht in kan gaan! Dat is natuurlijk het visite kaartje van de stichting en op die manier kunnen we onszelf gaan promoten en sponsors werven. Nog even geduld wat betreft meer informatie over de stichting en het vervolg.

Kaarten verkoop

De afgelopen weken kwam er  voor mij nog een erg leuke verrassing! Lydia van Eckeveld uit Scherpenzeel heeft zich ingezet door kaarten te maken en te verkopen! Fantastisch toch dat er initiatieven genomen worden om geld voor het project in te zamelen! Je kunt zelfs bestellingen bij haar doen! Volgens mij kan het niet professioneler  :)!

Actie op het VLC in Hoevelaken

Mijn zusje Gera kwam met het leuke idee om een verkoopactie te gaan houden op haar school in Hoevelaken. Na wat overleg en regelwerk hebben we een plan klaar liggen. 8 en 9 oktober zal er bij de conciërge een verkooptafel met harlekijn dropjes en pepermunt doosjes staan. Daarnaast ligt er dan ook een intekenlijst voor producten die besteld moeten worden zoals stroopwafels en kruidkoek. Leuk om mee naar huis te nemen voor de familie. De opbrengst is uiteraard ook voor het project in Gobabis. Dus als je op die school zit, neem dan sowieso je portemonnee mee :)!

Annemijn en Alies

Momenteel heeft het project in Gobabis Nederlandse vrijwilligers want Annemijn Doornenbal en Alies Slager zijn sinds afgelopen zaterdag in Gobabis aangekomen en hopen daar 5 weken bij het project te werken. Hulp is altijd welkom dus super fijn dat zij er zijn! De werkers bij het project vinden het zo fijn om ook van buitenaf gesteund te worden en op die manier nieuwe energie te krijgen om verder te gaan met hun prachtige werk! Annemijn en Alies ondersteunen de docenten o.a. bij het lesgeven.

Volleybal toernooi

Nog meer leuk en goed nieuws is het volgende. Zaterdag 26 oktober is er door vrienden van mij een volleybal toernooi gepland! Een avond volleyballen voor het goede doel! Op die manier proberen we mijn onkosten te dekken.

Voor het aanmelden moet je je opgeven:

• Als team
  • Voor 23 oktober 2013
  • Door een email te sturen naar [email protected]
  • Kosten € 7,50 p.p.
  • Start 18.45 uur

Het toernooi wordt gehouden in het Ichthus college Vondellaan 4 in Veenendaal.

Al met al is er weer van alles gaande en dat zal ook wel zo blijven. In alles is steeds weer Gods leiding nodig maar Hij is ook steeds weer onze dank waard voor al de zegeningen!

Ik wil jullie vragen om God te danken voor:

• Alle betrokkenen die actief zijn voor hetzelfde doel
  • De mogelijkheid tot uitzending vanuit de CGK

Dankt God in alles! 1 Thessalonicenzen 5:18

Ik wil jullie vragen om te bidden voor:

• Een voorspoedig verloop van de aangevraagde werkvergunning
  • Voldoende financiële middelen voor het project en mijn levensonderhoud in Gobabis

Bidt zonder ophouden! 1 Thessalonicenzen 5:17

Groetjes Gijsbertha