Goed nieuws!

5 november 2013 - Renswoude, Nederland

Hallo allemaal,

Zoals de titel al aangeeft heb ik goed nieuws! Ik zeg het ook maar gelijk voor degene die het nog niet wist, ik hoop 26 november naar Namibië te vliegen om een training via Operatie Mobilisatie te gaan volgen. Vanwege de uitzending vanuit de CGK werd mij gevraagd om een training te volgen om mezelf meer voor te bereiden op de cultuur en ook om meer Bijbelkennis op te doen. Dit hoop ik van 9 december tot en met eind januari te gaan doen in Okahandja. De training is intern en is ingedeeld in een theoretisch gedeelte en een praktisch gedeelte. Dat praktische houdt in dat ik ook aan het werk zal gaan bij bestaande projecten om zo meer ervaring te krijgen met de cultuur en de theorie direct in de praktijk kan uitoefenen. Ik kijk er heel erg naar uit om die training te gaan volgen, meer kennis te krijgen van de cultuur en me o.a. zo voor te bereiden op het werk in Gobabis.

Gisteren had ik contact met een Nederlands echtpaar, zij wonen al 40 jaar in Gobabis en in het verleden kreeg ik de uitnodiging bij hen te logeren als ik weer in Gobabis zou komen. Ik vertelde hen van mijn plannen dat ik de 27e in Namibië hoop te landen. Zij lieten mij weten dat ik welkom ben bij hen te logeren en zij de 27e (ook in de middag) op het vliegveld in Windhoek zijn om hun moeder op het vliegtuig richting NL te zetten. Wonderlijker kan het niet lopen dacht ik! Vanuit het niets onderdak en vervoer naar Gobabis. Want in Gobabis zal ik de eerste anderhalve week zijn om te acclimatiseren, het project te bezoeken en natuurlijk alle bekende op te zoeken! Wat kijk ik daar naar uit!! Na die ander halve week Gobabis ga ik naar Okahandja om de training te gaan volgen.

Werkvergunning

Gedurende de tien weken dat ik in Namibië zal zijn hoop ik mijn werkvergunning te ontvangen. De mogelijkheden die ik dan heb is persoonlijk naar de ambassade te gaan in de hoop meer resultaat te boeken. 28 januari heb ik de terugvlucht geboekt en wie weet vlieg ik dan mét werkvergunning naar Nederland zodat ik hier het visum kan aanvragen, de uitzenddienst kan plannen en als alles voorspoedig loopt, kan ik half februari weer naar Gobabis en dan echt aan het werk bij het project ‘Light for the children’.  Wat dat betreft moet ik dus nog wel even geduld hebben!

Stichting Light for the children NL

Inmiddels is de stichting Light for the children NL opgericht bij de notaris, is het bankrekeningnummer aangevraagd en zijn de website makers druk bezig met het bouwen van de website. Naar verwachting gaat de website eind november/ begin december de lucht in! Erg leuk om dan ook op die manier het werk van de stichting te kunnen delen voor het goede doel!  Soms voelt het nog als een droom dat er nu daadwerkelijk een stichting is opgericht voor de mensen waar ik van houd en het project wat mijn hart heeft gestolen. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik op een dag door de krottenwijk liep en mezelf realiseerde dat ik niet ‘gewoon’ verder kon leven in Nederland zonder ook maar iets te doen voor deze mensen in Gobabis. Deze gedachte bleef, kreeg steeds verder vorm en daar is nu de stichting in Nederland het resultaat van! Dat had ik toen, tijdens mijn ronde door de krottenwijk écht niet van durven dromen!! Dan wordt de bijbeltekst weer zo waar wat staat in Jesaja 55:8 ‘Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.’

Volleybaltoernooi

Zaterdag 26 oktober is het volleybal toernooi gehouden. Dit was een groot succes! Een erg leuke en actieve avond met heel veel spelers en bezoekers! De opbrengst van deze avond is € 612. Een prachtig bedrag wat het werk in Gobabis ondersteunt! Bij deze iedereen nogmaals heel erg bedankt voor de opbrengst maar zeker en niet minder de opkomst en betrokkenheid! Dit werkt voor mij ook weer motiverend om zoveel betrokkenheid te ervaren!

Motivatie

Over motivatie gesproken, die heb ik gelukkig nog steeds. Ik moet zeggen dat mijn motivatie om in Gobabis aan het werk te gaan alleen maar groter wordt door de wachttijd in Nederland. Het is soms echt heel lastig om geduldig te blijven en om niet gefrustreerd te raken door de onzekerheid. Het is namelijk al maanden dezelfde situatie dat ik mijn dagen vol plan met overal en nergens te werken, werk verricht voor Afrika en de stichting én ondertussen op mijn werkvergunning wacht. Op een gegeven moment ging ik merken dat het toch best intensief is. Maar niet getreurd, ik heb weer meer perspectief dan een week terug J! Aan alles komt een einde dus ook aan het wachten in alle onzekerheid, ik wacht nu nog steeds op de werkvergunning maar toch anders…

Zangavond project-kinderkoor 16 november

Bij deze zijn jullie ook allemaal uitgenodigd bij het project- kinderkoor in de Koepelkerk te Renswoude. De toegang is gratis maar er is wel een collecte en wel voor het volgende doel: 50% LCJ-actie 'De kerk in vuur en vlam' en 50% voor de stichting Light for the children NL.

Dus voldoende reden om hierbij aanwezig te zijn, een avondje niks doen behalve luisteren en genieten van schattige kinderen die hun talenten ten gehore brengen! Welkom dus!

1. Maart:
    5 november 2013
    Geweldig! Goed nieuws! God is zo goed! 2kor1:20 Immers, zovele beloften van God als er zijn, die zijn in Hem ja en in Hem amen, tot verheerlijking van God door ons.
  2. Philippine:
    Ha die Gijsbertha,

Nou, jou geduld wordt inderdaad wel op de proef gesteld. Maar wat mooi dat je dit nu in de tussentijd kan gaan doen. En die vergunning die komt er vast wel, blijkbaar was het nu nog niet de tijd om daar aan het werk te gaan. We leven met je mee en we zijn heel benieuwd naar je belevenissen.
    groetjes van ons allemaal
  3. Marinus Wullur:
    5 november 2013
    Hallo Gijsbertha, ik heb jou en je familie slechts ÉÉN keer Mogen ontmoeten, WAS en BEN nog steeds van mening dat jullie een Zeer GEZEGENDE Familie ZIJN!!! Maar BOVEN het feit dat je een hele Lieve Familie hebt, vond ik JOU Specifiek heel APART (!!!) maar wist toen (NOG) Niet Waarom..., TJA..., NU WEL DUS!!! Er WAS 'Iets' in JOU waardoor ik een hele Diepe RESPECT had, die 'Uitstraling', als i dat mag zeggen, dat HAD je Gewoon!!! het is dan ook mijn GEBED (!!!), maar weet het ook ZEKER dat JIJ een ZEGEN ZULT ZIJN VOOR JE NAASTEN, niet alleen in Namibië, maar ik VERMOED dat God hele Grote 'PLANNEN' met jou heeft!!! God heeft voor IEDEREEN een 'Plan', klein of groot, het maakt niets uit, maar met bepaalde mensen schijnt God GROTERE PLANNEN TE HEBBEN, DUS MEISJE, WEES GEZEGEND EN..., VAYA CON DIOS (GA MET GOD)!!!
  4. Jolanda:
    5 november 2013
    Wij wensen jouw heel veel succes met deze prachtige missie.
  5. Connie mourits:
    6 november 2013
    dag gijsbertha, wens je een mooie tijd,
    voor onderweg
    de Here zegent jou en Hij beschermt jou,
    Hij schijnt zijn licht over jou leven
    Hij zal genadig zijn
    en heel dicht bij je zijn
    Hij zal zijn vrede aan je geven..
    (zet op je i pod kan je luisteren als dat nodig is:))
    goede reis!
  6. Rianne:
    6 november 2013
    Bijzonser goed nieuws meis.
    Wat zul je blij zijn! En waarschijnlijk bijna niet kunnen wachten tot 26nov. is! Een.goede voorbereidingstijd toegewenst.. Liefs ons 3tjes!!
  7. Beppie wessels:
    6 november 2013
    Doe de mensen bij OM Namibië de hartelijke groeten van ons, heel in het bijzonder Japie en Ronel van Vuuren.
    Heel goed dat je de training daar gaat doen.

Gods zegen toegebeden in alles,

Jan en Beppie Wessels